Twitter i Musk – o co chodzi?
To była naprawdę skomplikowana historia, która chyba jeszcze się nie skończyła. W kwietniu Elon Musk złożył ofertę kupna Twittera, proponując 44 mld dolarów. Wycofał jednak tę ofertę już w maju. Problemem miały być fałszywe konta użytkowników. Musk twierdził, że Twitter nie chce mu dostarczyć wiarygodnych informacji o liczbie tych kont.
W lipcu miliarder poinformował, że nie jest już zainteresowany zakupem. W międzyczasie Twitter oskarżył Muska o naruszenie umowy poufności i rozpoczął spór sądowy.
Zwrot nastąpił na początku października. Miliarder oświadczył, że jednak jest gotów kupić Twittera za pierwotnie ustaloną cenę, czyli 44 mld dolarów. Zarząd Twittera zaakceptował ofertę przejęcia firmy w trybie prywatnym. Twitter stał się spółką prywatną. Oznacza to, że firma nie jest już notowana na giełdzie.
Twitter Elona Muska zwolnienia na całym świecie
Zaledwie tydzień po tym, jak platforma została przejęta przez miliardera Elona Muska, tysiące pracowników zostało zwolnionych. Najpierw jednak tuż po finalizacji transakcji zwolniona została trójka wysokich menedżerów, która zarządzała spółką.
Nie jest dokładnie jasne, jak duże mogą być zwolnienia. Niektóre źródła informują, że redukcja ma dotyczyć nawet połowy zatrudnionych w spółce. Miałoby do zatem objąć około 4 tysięcy osób.
Musk tłumaczy konieczność zwolnień utratą przychodów. Pojawiają się również informacje, że cześć dużych koncernów wstrzymuje reklamy na platformie – z powodu zwolnień. Firmy te obawiają się mniejszej kontroli treści, a co za tym idzie zwiększenia ryzyka pojawienia się reklamy w niepożądanym otoczeniu.
Trudno przemilczeć odczucie, że zamieszanie, które towarzyszy przejęciu co najmniej od kwietnia, mogło odstraszyć reklamodawców. Zamieszanie, które wywołał sam Musk.
Nie do końca jest jasne, czemu to wszystko miało służyć, obniżeniu ceny, presji na zarząd…
Twitter jest najbardziej popularny w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Został stworzony w 2006 roku przez Jacka Dorseya, Evana Williamsa, Biza Stone’a i Noaha Glassa. Platforma została zaprojektowana tak, aby umożliwić użytkownikom zamieszczanie krótkich, 280-znakowych wiadomości zwanych tweets. Tweety mogą być udostępniane innym użytkownikom, czyli „followersom”, którzy mogą również na nie odpowiadać. Twitter może być używany do umieszczania zdjęć i filmów. Platforma może być używana do celów osobistych lub biznesowych, a użytkownicy mogą tworzyć oddzielne konta dla różnych celów.
Dom mediowy planuje, a później realizuje strategię medialną. Agencja reklamowa pracuje z klientem, aby określić, jaki rodzaj komunikacji najlepiej dotrze do grupy docelowej. Następnie tworzy odpowiednie reklamy.