TVN oferuje telewizję adresowalną
Telewizja adresowalna (ang. addressable TV) pozwala na lepsze targetowanie reklam. Oznacza to, że reklamodawcy mogą kierować swoje reklamy do określonych grup demograficznych lub grup osób. Telewizja adresowalna pozwala na bardziej precyzyjne targetowanie, co prowadzi do lepszych wyników dla reklamodawców.
Jak działa telewizja adresowalna?
W technologii tradycyjnej reklamy oraz programy TV emitowane są poprzez nadajniki naziemne, satelitarne lub sieci kablowe. Każdy odbiornik, który odbiera dany kanał, pokazuje dokładnie takie same treści w tym samym czasie.
W przypadku telewizji adresowanej część nadawanego contentu jest dynamicznie podmieniana. Oczywiście podmieniane są jedynie bloki reklamowe, reszta pozostaje niezmieniona.
Liniowy (tradycyjny) blok reklamowy zostaje zastąpiony cyfrowym blokiem reklamowym. Taki cyfrowy blok reklamowy może być już różny praktycznie dla każdego gospodarstwa domowego.
Aby mogło dojść do dynamicznej podmiany, odbiornik telewizyjny musi być podłączony do internetu.
W tradycyjnym systemie reklamowym wszyscy w TV oglądaliby te same reklamy. Telewizja adresowalna to nowsza technologia, która pozwala na bardziej szczegółowe kierowanie reklam. Różne grupy odbiorców zobaczą inne reklamy. Na razie TVN udostępni targetowanie oparte na lokalizacji, demografii i podstawowych cechach gospodarstwa domowego. W przypadku lokalizacji możliwe będzie targetowanie nawet do poziomu kodu pocztowego odbiorcy.
W przyszłości segmentacja odbiorców będzie rozwijana na podstawie innych cech takich jak np. zainteresowania.