Systemy CRM jak większość nowoczesnych technologii najpierw zaistniały na rynku zagranicznym, gdzie miały możliwość w pełni się rozwinąć. Do naszego kraju dotarły natomiast już systemy bardziej scalone i sprawdzone. Jest to niewątpliwie duża zaleta, ponieważ nasze duże firmy nie muszą już eksperymentować i mogą po prostu zadziałać na korzyść naszego przedsiębiorstwa.

Dlaczego Consumer Relationship Management pozytywnie wpływają na działanie naszej firmy? Sprawa jest dość prosta i klarowna. Jak sama nazwa wskazuje systemy CRM zajmują się zarządzaniem relacjami z klientem naszej firmy, a żadna firma nie może poprawnie funkcjonować, jeżeli nie ma poprawnych relacji ze swoim klientem. Jest to sprawa stosunkowo dość oczywista. Dobrej klasy system CRM Microsoft Dynamics zarządza nie tylko bezpośrednimi, ale także pośrednimi stopniami komunikacji z naszym klientem. Dobrze traktowany i prawidłowo obsłużony klient to klient zadowolony, a więc także lojalny – taki który nie odejdzie niespodziewanie do konkurencji i zawsze czuł będzie się w odpowiedni sposób zadbany przez nas. Działanie systemu jest automatyczne – zbiera on informacje i jest bardzo pojemną bazą danych, która pomóc nam może w kontakcie z naszym klientem. System może wspomagać, w zależności od zakupionych przez nas funkcji, następujące działy przedsiębiorstwa: marketing, sprzedaż, obsługę klienta oraz zarząd. Dział marketingu doceni ten rodzaj narzędzia, ponieważ pozwoli odtworzyć przesyłaną korespondencję, dzięki czemu nasz klient nie zostanie zasypywany reklamowym spamem, a dostarczane będą mu oferty, które faktycznie mogą go interesować. Z systemu możemy zarządzać kontami firm na portalach społecznościowych, co z pewnością będzie przydatnym narzędziem. Dział sprzedaży doceni system, ponieważ pomoże on sprawniej zarządzać ustaleniami z prospektem, planować rozmowy i spotkania biznesowe. Dzięki niemu ograniczony zostanie wszelkiego rodzaju chaos. Oszacować będzie można także sprawniej prawdopodobieństwo sprzedaży. Dla działu obsługi klienta praca także stanie się sprawniejsza, ponieważ możliwe będzie zarządzanie umowami i informacjami na temat naszych klientów. Zarząd z kolei będzie mógł w pełni monitorować działania pracowników, a także planować działania długoterminowe.

CRM Microsoft Dynamics