Współcześnie coraz większej liczbie osób nie wystarczą zwyczaje ćwiczenia wykonywane w klubach fitness, czy na siłowni. Wiele osób szuka treningów, które są bardziej urozmaicone i umożliwiają nam ciągłe przekraczanie własnych ograniczeń. Ostnanio wiele słyszy się o takich formach aktywności jak crossfit, street workout i tabata. Czym się wyróżniają?

Crossfit

Crossfit to zestaw ćwiczeń siłowo-wytrzymałościowych, które wykonywane są w specjalnie przygotowanych do tego celu salach treningowych, tak zwanych crossfit boxach. Czym trening crossfit różni się od zwykłego treningu na siłowni? Przede wszystkim ćwiczenia odbywają się w grupach, pod czujnym okiem trenera, który każdego dnia proponuje inny zestaw ćwiczeń, tak zwany Workout of the day, którego zadaniem jest ekspresowe wzmocnienie twoje kondycji ogólnej, siły mięśni, a także wyrzeźbienie ciała. Ćwiczenia wykonywane są za pomocą podstawowego sprzętu, a jego celem jest ciągłe pokonywanie własnych słabości i ograniczneń. Aby w pełni skupić się na ćwiczeniach, crossfit boxy swoim wyglądem przypominają hale przemysłowe lub garaże. Ćwicząc crossfit nie obserwujesz siebie w lustrze, nie rozpraszasz się, skupiasz się tylko na swoim ciele i na jego możliwościach. Pewne jest także, iż pozytywnie na twoje wyniki wpłynie doping grupy – możemy ci zagwarantować, że po kilu treningach staną się oni twoimi najbliższymi przyjaciółmi. Nic tak nie łączy jak wspólne ćwiczenia.

Street workout

Street workout przeznaczony jest dla osób, które uwielbiają stawiać sobie coraz nowsze wyzwania, przekraczać swoje ograniczenia. Jest to także idealny pomysł na trening, jeżeli nie lubisz ćwiczeń w zamkniętych pomieszczeniach, a chcesz zacząć trenować. Nie ukrywajmy także iż niewątpliwą zaletą tego rodzaju ćwiczeń jest fakt, iż jest to trening darmowy! Do ćwiczeń wykorzystuje się wszystko to, co znaleźć możesz na pobliskich placach zabaw i podwórkach, czyli huśtawki, balustrady, trzepaki. Street workout bazuje na ćwiczeniach kalistenicznych, czyli tych które wykorzystują siłę twojego ciała. Przykładowe ćwiczenia to: podciągania, pompki, przysiady, dipsy, brzuszki… Ćwicząc w ten sposón z pewnością nigdy nie spotka cię nuda. Warto zaangażować do ćwiczeń większą grupę zanajomych. Razem z pewnością szybciej się zmotywujecie! Aby dowiedzieć się więcej na ten temat warto zajrzeć na stronę street workout amaroknutrition.com.

Tabata

Tabata, to czterominutowy trening, który wykonywać możesz bez wychodzenia z domu. Z pewnością pozwoli zaoszczędzić twój czas, a dodatkowo zagwarantuje szybkie efekty! Ten krótki trening areobowo-interwałowy wymyślił japończyk Izumi Tabata, aby pokazać iż w krótkim czasie, dzięki intensywnym treningom można skutecznie zwiększyć pułap tlenowy oraz ogólną kondycję organizmu. Tabatę należy poprzedzić rozgrzewką (skakanie na skakance marsze, trucht), a zakończyć ćwiczeniami rozciągającymi. Cztery minuty ćwiczeń natomast, to w rzeczywistości 8 serii różnorodnych zadań wykonywanych przez 20 sekund, po których następuje 10 sekundowa przerwa. Ćwiczenia które wykonujemy to: pompki, bieg bokserski, skakanie na skakance, przysiady, jazdę na rowerku stacjonarnym, pady z wysokiem. Wszystko zależy od ułożenia planu treningowego.